Klimatyzacje

Ostanimi laty klimatyzacja stała się podstawowym wyposażeniem samochodu. O ile  większość kierowców zdaje sobie sprawę z konieczności wymiany oleju, filtrów itd. to ich znajomość konieczności obsługi klimatyzacji jest niewielka.

W celu zapewnienia prawidłowej pracy układu konieczne jest m.in. utrzymanie odpowiedniego ciśnienia czynnika chłodniczego, jego nasycenia olejem smarującym kompresor klimatyzacji, oraz szczelności układu.
Czynnik klimatyzacji i olej absorbują wilgoć. W celu utrzymania wymaganych parametrów oba składniki muszą być filtrowane przez specjalny filtr ( osuszacz), który zatrzymuje nie tylko zanieczyszczenia mechaniczne ale też wychwytuje parę wodną. Woda  prowadzi do korozji układu sprężarki a  także również może spowodować jej uszkodzenie.
Skuteczność klimatyzacji zależy w głównej mierze od ilości czynnika chłodniczego. którym napełniony jest układ. Klimatyzacja nie będzie prawidłowo działać  jeśli będzie go za mało. Układ powinien być całkowicie szczelny. Czynnik roboczy w formie gazowej  ma zdolność dyfuzji przez przewody gumowe i uszczelki w miejscach łączenia i w ten sposób ulatnia się do atmosfery. W ciągu roku ucieka do 10-15 % czynnika. Spadek ciśnienia czynnika powoduje  obniżenie sprawności chłodzenia. Dodatkowo zmniejszona ilość czynnika chłodzącego sprawia, że nie jest właściwie smarowana sprężarka, co może doprowadzić do jej uszkodzenia.
Bardzo istotna jest również  okresowa dezynfekcja układu klimatyzacji i wnętrza pojazdu.    Wilgoć powstająca  na parowniku  tworzy wraz z brudem i z kurzem idealne podłoże dla grzybów, bakterii i innych mikroorganizmów. Może to powodować przykry zapach wydostający się z otworów nawiewowych. Aby go zlikwidować stosuje się różne metody chemiczne i mechaniczne, które mają za zadanie nie tylko oczyścić układ nawiewu ale przede wszystkim go odkazić. Jedną z najskuteczniejszych metod usuwania zapachu i walki z grzybami i bakteriami jest  obecnie tzw. ozonowanie. Jest procesem bezinwazyjnym, bezpiecznym (brak środków chemicznych) ale przede wszystkim najskuteczniejszym. Ozon zapewnia całkowite odkażenie mikrobiologiczne a także skutecznie likwiduje  dym papierosowy oraz zapachy zwierzęce. Dodatkowo można wykonać jonizację powietrza jonami ujemnymi. Dzięki  niemu zapach  w aucie określa się jako „zapach po burzy”. Oznacza to wyraźnie wyczuwalną świeżość i czystość powietrza.

UWAGA!!!
Do obsługi klimatyzacji posiadamy nowoczesne, w pełni zautomatyzowane urządzenie firmy MAGNETTI MARELLI CLIMA TECH PLUS. Sprawdzamy szczelność układu przy pomocy sprężonego azotu. Wykonujemy odgrzybianie przy pomocy najlepszych środków chemicznych, a także ozonowanie wnętrza za pomocą nowoczesnego urządzenia.
Proponujemy bardzo atrakcyjne pakiety cenowe :
Gdy klimatyzacja działa:
1. Obsługa podstawowa do 500ml( odessanie czynnika i zużytego oleju, wytworzenie próżni sprawdzającej szczelność i osuszającej układ, wprowadzenie oleju z czynnikiem UV, nabicie gazem R134a) 120zł
– za każde następne 100ml gazu 15zł
2. Obsługa podstawowa plus odgrzybienie plus wymiana filtra przeciwpyłkowego od 170zł
3. Obsługa podstawowa plus wymiana filtra plus  odgrzybienie ozonem 2 x 15min od 180zł
4. Obsługa podstawowa plus wymiana filtra plus ozonownie 3 x 15min (odgrzybianie plus usuwanie zapachów z wnętrza) plus jonizacja powietrza od 220zł
5. Odgrzybianie plus wymiana filtra przeciwpyłkowgo od 50 – 80zł
6. Ozonowanie 2×15 min plus wymiana filtra przeciwpyłkowgo od  60 – 90zł
7. Ozonowanie 3×15 min plus jonizacja powietrza plus wymiana filtra przeciwpyłkowgo od  90 – 120zł
Do każdej operacji wymiana osuszacza od 30 do 200zł.
Gdy klimatyzacja nie działa:
1. Sprawdzenie szczelności azotem 40zł
2. Wymiana przewodu klimatyzacji od 30 – 200zł
3. Wymiana chłodnicy klimatyzacji od 100 – 250zł
Do każdej operacji po naprawie minimum obsługa podstawowa.

Powyższe ceny są cenami netto bez uwzględnienia ceny filtra przeciwpyłkowego i części zamiennych